fredag, januari 01, 2010

The list

Kopierar Lika:s årliga lista (fast med mina svar)
Jag har ju inte riktigt hittat tillbaks till bloggandet än så jag kör en liten smidig genväg, samt bjussar lite på mig själv.
Eftersom det ju har gått ett helt år som jag måste minnas så reserverar jag mig för eventuella minnesluckor.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja, det borde jag väl gjort. Åkt på affärsresa och jobbat utomlands hade jag i alla fall inte gjort förut.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Vill icke minnas att jag hade några.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Japp.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nix.

5. Vilka länder besökte du?
England, Tyskland, Spanien (och skåne)

6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
Ork.

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
Vänta, jag måste kolla almanackan...

8. Vad var din största framgång 2009?
Måste väl vara att jag tog mig igenom ännu ett år utan några större blessyrer.

9. Största misstaget?
Jag kan inte räkna dem alla. Nädå, men allvarligt talat var det väl det gamla vanliga, lyssnade inte på mig själv och gick med på att göra saker som jag egentligen varken hade tid eller lust att göra.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja, gick väl på en liten tvärnit här i höst, men nu är jag på väg tillbaka.

11. Bästa köpet?
Får väl bli köket då.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Tveklöst mitt kök.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Insikten om att jag har några riktigt goda vänner som alltid får mig att må bra.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Tragiskt, men jag tror inte jag har någon. Tappade bort musiken där ett tag.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Både och, men mest gladare.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat och varit ledig.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Jobbat, fast jag ville det då, men såhär i efterhand var det inte så smart.

18. Hur tillbringade du julen?
Som vanligt i två omgångar med mina olika familjekonstellationer. Helt okej jul för en Grinch.

19. Blev du kär i år?
Nä, inte i år heller (om jag inte räknar nyårsaftonens nya bekantskap Baccardi apple)

20. Hur många one night stands?
One night only? Ett.

21. Favoritprogram på TV?
Det gamla vanliga tramset, Desperate housewives, Grey's anatomy, Scrubs, Seinfeld-repriserna och 2 1/2 men.

23. Bästa boken du läste i år?
Har kommit av mig en del i bokläsandet så det har faktiskt inte blivit så mycket. Svensk Maffia var dock mycket intressant. Men nu undrar jag om jag verkligen läste den 2009...

24. Största musikaliska upptäckten?
Som sagt, jag tappade bort mig ett tag, men så kom Spotify och jag återförenades med Nearly lost you (Screaming Trees) vilket gav mig flashbacks som nästan fick mig att gråta.

25. Något du önskade dig och fick?
Önskade mig en epileringsmaskin av Fadern i julklapp och det fick jag.

26. Något du önskade dig men inte fick?
Nej. Jag brukar inte önska mig saker så jag tror nästan att ovanstående var det enda jag önskat.

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Minns inte, men drar en vild gissning på att jag återhämtade mig från årets längsta efterfest dagen innan då sista gästen lämnade huset vid halvsju-tiden.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Hade jag vetat det hade jag säkert inte suttit här.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Allt var plötsligt för litet så någon stil var det aldrig något tal om.

31. Vad fick dig att må bra?
Semesterresan som jag och A gjorde i december. En riktig vitaminkick på alla sätt och vis.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Får väl svara Mats Sundin, den manligaste av dem alla, trots att jag egentligen inte tycker han är särskilt snygg. Sen blev jag faktiskt nästan kär i Noomi Rapace efter Flickan som lekte med elden. Hon är ju bara helt underbart söt.

33. Vem saknade du?
Min bror.

2 kommentarer:

Jen sa...

Ha ha ha! Skrattade gott åt "vilket datum" frågan! :D
Själv har jag ingen koll på någon dag om jag inte haft almanacka och blogg. :/
Tänkte till lite när jag läste "om någon dött"...bedrövligt men jag minns inte. :(

Svensk maffia har även jag läst, men jag kan inte heller minnas om det var 2009 eller 2008 man läste den...
Ehm! Jag skulle vilja kopiera listan men minnesluckorna är för många så det skulle bara bli pinsamt. ;)

God fortsättning och många kramar till dig!

Anonym sa...

Att du inte kopierade mina svar åxå =)