torsdag, december 31, 2009

Summasumarum

Jaha då är de första tio åren på detta millenium avklarade. Men hur var de då, blev det som jag hade tänkt mig? Nja, både bättre och sämre, men ingenting jag vill fördjupa mig i eftersom jag av erfarenhet vet att man mår mycket bättre av att se framåt istället för bakåt.

Årets sista dagar har verkligen varit smälkalla och som vanligt kämpar jag med tårarna varje gång jag måste utanför dörren.

Känner mig rätt nöjd med att jag inte plockade upp alla äpplen i trädgården eftersom jag varje kväll har rådjursbesök. Visst, de bökar och stökar och skiter på tomten, men hellre det än kattskit.
I natt överraskade jag dem alla tre och fick se en råget fullkomligen flyga över grannens höga hundstängsel, en underbar syn.

Har, som vanligt runt jul och nyår, ont i halsen och känner mig inte riktigt hundra. Men å andra sidan: när var jag det sist? Å det är absolut inget som inte lite whiskey kan råda bot på.

Så nu mina vänner önskar jag er en mysig afton och att ni har människor omkring er som ni verkligen tycker om.

Gott nytt år!

3 kommentarer:

Mange B sa...

Gott slut och gott nytt på dig också!

Tack för ett bra bloggår!!

Kram

Mange B

Pz2 sa...

Gott nytt år på dig =)

Gunilla sa...

Sv: Jag är ju kvinna.. kan göra flera saker samtidigt. Även om det är galet ;) God fortsättning på det nya året. Kram