lördag, oktober 04, 2008

Zapp Zapp


Idag har jag bedrivit kyrklig verksamhet genom att bevista ett barndop. Både jag och han där uppe/nere fick oss några väl valda ord. Jag lyckades klämma ur mig fan, satan, jävlar och ett helvete under den halvtimma ceremonin varade.

Det säger väl kanske en del om min vardagliga, något pubertala, vokabulär.

Igår fick jag äntligen tummen ur den berömda röven och bestämde mig för att köpa en multifjärrkontroll.
Ni som hängt med ett tag vet ju att min gamla fjärr fick sig en resa in i väggen för ett halvår sedan och nu har jag tröttnat på att se varenda jävla reklaminslag på TV.

Hur som helst. Snackade lite med en gosse på Teknikmagasinet och vips så hade jag en likadan fjärrkontroll som den ordinarie - helt gratis!

Så nu äntligen, ska jag ligga på soffan hela kvällen och bara zappa fram och tillbaka mellan kanalerna.
Det kommer bli så mycket roligare att se på TV i fortsättningen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ouch! Du är nästan värre än mig :P
Skönt att bara få slappa utan krångel...mer njutbart framför tvn så :)
Hoppas kvällen varit bra,
och att du inte har sendrag i tummen. :D

Anonym sa...

Titta på tv utan att zappa är ju inte att titta på tv ;)