torsdag, december 10, 2009

Motvalls kärring

Nu varvar jag ner efter ett ryck som varat några timmar. Som vanligt kommer orken och energin som borde infinna sig dagtid sällan före klockan 21.

Försöker tvätta undan så gott det går, men som vanligt har jag tvättat strumpor till den enbente mannen/kvinnan. 5 ensamma strumpor som icke matchar var dagens skörd. Rena rama Arkiv X det där med omaka strumpor.

Sakta men säkert så sjunker måsteberget jag har härhemma. Men just nu går det knappt att gå in i sovrummet, det ser ut som en avstjälpningsplats, så jag tar och sover i soffan...igen...

3 dagar kvar till avresa mot sydligare breddgrader. Att jag ska ner i ett par bikinibyxor verkar jag helt glömt bort eftersom jag nyss klämde i mig resterna av en Ben & Jerry´s burk.
Hade nästan lovat mig själv att aldrig köpa en Ben & Jerry på grund av all hausse angående den glassen. Helt plötsligt bara ääääälskar alla just den glassen och sånt får mig att gå i bakspin.
Samma sak gäller filmer eller låtar som alla ääääääälskar. Då måste jag bara (officiellt) tycka tvärtom endast för sakens skull.

Omoget och barnsligt? Ja, kanske men sån ä ja'!

2 kommentarer:

Jen sa...

Ha ha! Jag tycker det är charmigt, inte allas omoget. ;)
Vi kan jätte gärna byta tuttar om du vill...
eller så kan du få skänka lite till mig. :D

Hoppas du får det riktigt skönt nu.
Jag är inte alls avundsjuk... -morr-
:P

Gunilla sa...

Sv: Jag har redan hunnit avhandla en massa skumma godiskombinationer med Herr Edahall. Allt från tommtar o polly till jordnötter o russin.
Ha det skönt, var än du åker! ;) Kram