lördag, juni 12, 2010

Vart f*n är den?

Hade ju tänkt peta in lite bilder här, men tydligen är den lilla kabeln till mobilen helt puts väck.

Jag är ju en slarvmaja utan dess like och ibland undrar jag hur det skulle vara om jag slapp leta efter saker hela tiden.
Tänk vad tid jag skulle spara om jag, innan jag går till jobbet, slapp leta efter vantar, mössan, mobilen, jobbmobilen, bilnycklar, hemnycklar, jobbnycklar, kortet till stämpelklockan och andra livsnödvändiga saker.
Snittar nog sisådär 8 samtal i veckan till mina egna telefoner (varför i hela friden har jag tre!?)

Sen vore det ju bra om jag kunde lägga grejerna på mer logiska ställen så jag slipper vända uppochner på hela huset. En gång städade jag bort mobilladdaren och hittade den i en korg på toaletten.
Härom veckan var jag övertygad om att jag tappat mitt Humanity-armband. Det hittade jag senare i en låda där jag förvarar alla filmer!

Största förlusten just nu är dock mina två fina stolsdynor jag köpte förra året. Jag vet att jag lagt dem på ett ställe som är utmärkt för förvaring, men jag har ingen aning om vart det stället är. Nu har jag gått igenom huset 3 gånger utan att lyckas hitta dem.

Men vid närmare eftertanke, om jag inte skulle behöva göra allt detta, då vore inte jag jag.

Har ju även en väldigt arg och frustrerad sida som oftast dyker upp på jobbet. Givetvis inte gentemot mina kunder, mer på grund av rådande omständigheter.
Får då ofta rådet från mina arbetskamrater att ta det luuugnt. Men nu har jag börjat säga till dem att den dagen jag inte blir upprörd, då är det slut. Då har jag helt gett upp hoppet. Så jag fortsätter att vara jag, så länge jag inte sårar någon, och det vet jag att jag inte gör.

Jag är arg - inte dum.

1 kommentar:

Linda sa...

Haha har också slarvat bort 2 stolsdynor som jag köpte förra sommaren till mina korgstolar på altan, vet att dom ligger på nått bra ställe.....läskigt
men vi är ju lika till åren ...aldelles lagom unga eller hur ?