söndag, juni 13, 2010

Den som inga byxor har

Som den svenskaste svensk jag är, så börjar inleder jag detta inlägg med väder.
Det blåste storm igår från tidig morron till sen kväll. Kändes inte speciellt bra till en början, men sen gjorde det mig ganska nöjd i alla fall. Då kunde jag gå härhemma och skrota utan att ha dåligt samvete.

Drog igång ett storkok, avslutade säsongens sista pussel och avslutade kvällen med en film. En skön och avslappnad lördag för en gångs skull.

Idag var det lite skönare ute och eftersom jag i stort sett ska vara borta hela nästa vecka så var det lika bra att ta tag i gräsklippningen.

Sagt och gjort, hoppade ur mysbrallorna för att byta till shorts och t-shirt då en timmas gräsklippning brukar göra mig en aning varm.

Knallar ut till garaget och känner att det drar lite kallt om rumpan och inser nästan direkt att jag missat shortsen. Så typiskt mig! Får trösta mig med att underkläderna i alla fall var på, ibland missar jag nämligen även dom.

I morron bär det av på säljutbildning, hemma och mellanlandar onsdag kväll för att sedan dra iväg till Barcelona på torsdag kväll.
Tvättmaskinen går varm och jag har ingen som helst koll på hur jag ska lägga upp veckan.

Men jag gör som vanligt - I go with the flow - och litar på att det löser sig efter vägen.

Inga kommentarer: