söndag, juni 27, 2010

Sköna söndag

Efter tre hellediga dagar med ett underbart sommarväder, har det nu gått upp för mig att jag faktiskt inte har semester. Det är faktiskt jobb som gäller i hela tre veckor till.

Dagen har spenderats i solsängen med nyuppladdad ljudbok samt smygande äckelgranne i krokarna.

När jag vaknade till liv här för en halvtimma sen så var det någon som viskade i mitt öra att jag måste åka och köpa en ny grill. Har ju misskött den gamla så fundamentalt så det har blivit dags för ett nytt inköp. Ska se om det finns något annat kul till trädgården också.
Hade jag hetat Fröken Källgren hade jag givetvis köpt en sånhär. Men nu heter jag ju Fröken Nilsson och kommer så alltid att göra. Därför håller mig till de mer traditionella modellerna.

Ikväll vankas gräsklippning, förmodligen åtföljd av en präktig söndagsångest. Känner redan hur den börjar smyga sig på.

Bröllopet jag bevistade igår var förstås underbart vackert. Skvalandet började direkt då brudens 10-åriga dotter sjöng en svensk översättning av Leonard Cohen:s Hallelujah. Vigselakten fortsatte och avslutades med Ack Värmeland du sköna och då var syndafloden ett faktum.
Jag är helt enkelt oduglig på att hålla reda på känslorna när jag kommer in i en kyrkal

1 kommentar:

Jen sa...

Grillen på bilden ser helt underbar ut, och definitivt något för min syster. :D
Själv är jag som dig, och håller mig till de mer traditionella. :)

Bröllop ja, det är vackert det!
Och står det en 10 årig tjej och sjunger den gudomliga Hallelujah så lär man inte göra annat än att gråta floder. :)