lördag, maj 15, 2010

Soffläge

Lördag morron, eller ja, förmiddag, och dagen har hittills börjat mycket bra trots att jag ännu inte är riktigt frisk.

Har slängt ihop en fruktsallad till frukost och bjudit sonen på nästanitalienskt kaffe.

Idag vankas familjesammankomst hos Fadern för att fira hans födelsedag sådär lite i efterskott. Igår var jag och Stora Brorsan och letade present. 4 vändor blev det på Intersport innan vi bestämde oss för att en jacka skulle bli årets present, inte nåntingatthängapåväggeniköket, som han hade önskat sig.

Har äntligen fått min vuxensoffa som är så vit och fin så jag knappast törs slå ner arslet i den. Piffade upp med lite färgglada kuddar så jag kanske kan sitta på dom istället.

Känner i alla fall redan nu att soffan kommer att förändra mitt liv. Den är alldeles för fin att sova på, men helt superperfekt för att sitta och läsa i, därför har jag tagit tag i en av alla böcker i det lilla bibliotek jag köpt på mig nu i mellanperioden.

Tror det börjar bli dags för en dusch och lite piff (som min soul meet skulle sagt) jag är ju fruktansvärt dålig på att ligga steget före, men idag kanske det är dagen då allting vänder, vem vet.

5 kommentarer:

Emma sa...

Den där var ju riktigt najs du =)

Mange B sa...

Det ser riktigt najjs ut ju! Sova i soffan kan fungera, ta en filt under dig ;-)

Pz2 sa...

Jösses vad fint du har det! Men vit soffa...du är modig du ;)

Anonym sa...

Läste nyss på Expressen att Carolina Gynning är med och ordnar ett togatåg genom Stockholm. På frågan om varför hon engagerar sig svar hon " - Alzheimer är en sjukdom som lätt glöms bort". Ifall du behöver ett gott skratt i dag :)

Gunilla sa...

Vilken fin soffa! :) Det är roligt med nya grejer! Jag älskar min vita soffa. Hoppas du ska trivas med din.