måndag, maj 10, 2010

Jamen grattis då pappa

Idag är det Faderns födelsedag och som den goda dotter jag är så ringer jag härifrån min sjukstuga för att gratulera.

Vi slänger några ord och efter en minut börjar han gnälla att han inte hör mig. Ett fenomen som uppstår varje gång jag pratar i jobbmobilen, min privata mobil eller som nu när jag använde hemtelefonen.

Fadern frågar mig om jag inte kan prata ordentligt eftersom detta bara händer när han pratar med mig.

Jag påtalar att han oftast brukar gnälla när jag pratar i jobbmobilen, men att jag nu ringer från hemtelefonen:
"- Ja, då är det den det är fel på!"

Vad skönt det måste vara att alltid ha de bästa grejerna.

2 kommentarer:

bella sa...

Inte lätt , jävla telefoner, värdelösa är de ;)

Tack så mycket förresten!! :)

Jen sa...

Ha ha ha! jag har precis samma dilemma. Det är alltid min hemtele eller mobil det är fel på.
:P