onsdag, november 04, 2009

Blått väder

Nu har den börjat på riktigt, årstiden jag jag inte gillar. Idag har det varit svinkallt hela dagen, både inne och ute, och som grädde på moset lite nordanvind så man verkligen känner att man lever.

Jag hatar att sticka näsan utanför dörren när det är så kallt att man fryser rakt igenom märg och ben. Känner att samma hopplöshetstårar som hos ett barn bränner bakom ögonlocken och jag vill bara lägga mig ner och grina.

Små kalla flingor viner härute i mörkret, men jag vill inte se dom.
Jag hatar när det är kallt.
Jag hatar att skrapa bilrutor.
Jag hatar att skotta snö.
Jag hatar när jag, miljösvinet (förlåt Jen) måste dra igång oljepannan. Inte för att jag skadar miljön utan för att det är så jävla dyrt.
Jag hatar att frysa!

1 kommentar:

Jen sa...

Som sagt ovan: Du är inget miljösvin!
Det finns värre... :P