lördag, november 14, 2009

Andrahandsvaror

Jag har ställt ifrån mig kundvagnen, fullproppad med allt möjligt smått och gott, och står med beslutsångest framför chokladkakorna.
I ögonvrån ser jag en ung man ställa sig och ta upp några av varorna i vagnen och sen lägger han ner dom igen.

Jag tror ynglingen ska knalla iväg, men icke då. Han fortsätter att riva bland mina varor och jag blir irriterad och säger spydigt: Ska du ha nåt i min vagn?
Ynglingen säger excuse me och piper iväg.

Ger mig fan på att den jäveln letade efter min väska!

3 kommentarer:

bella sa...

haha!! Varför inte liksom, fan jag har inte varit inne här sen jag drog till staterna för hundra år sedan! Men nu ska det allt länkas och favoriseras på nya datorn här! Vad händer i helgen i byn ?

En spark i skrevet skulle han ha fått du!

Pz2 sa...

Bråka inte med en lakrisfantom ;)

Jen sa...

Ha ha ha! Vem var gammal sa du? Själv hade jag tagit det med en klackspark. :P