söndag, oktober 04, 2009

Nej...

...det är inte färdigt än. Köket alltså.

Mina två söta snickarpojkar har jag inte hört ett ljud ifrån på två dagar. Om det beror på att den ena snickarpojken drog ner byxorna och visade sin tatuerade vad när jag sprang på honom på krogen, eller om de helt enkelt inte har lust att göra färdigt har jag inte en aning om.

Det enda som är kvar är att såga ur bänkskivan så jag får ner spishällen och kan laga mat, men sånt kanske inte småpojkar vet att man behöver.

Hur som helst: Inget jobb = inga pengar. Så är det!

Nu är jag mest bara trött. Trött på att bo i den här röran. Taket måste målas typ nu och jag har ingen som helst lust med det och jag har framförallt inte tid.

En vecka kvar tills jag åker en vecka till Tyskland på mässa. Hade varit så skönt att ha allt klart innan dess, men jag vet inte...
Har massor av saker som måste göras på jobbet för att få mässveckan att klaffa. Kunder som flåsar mig i nacken och en chef som förmodligen inte kommer tillbaks till jobbet på väldigt länge. Tunga arbetsuppgifter för en newbie som jag, men på något sätt ska det väl gå.

Nä, nu ska jag gå ut och organisera besticken.

3 kommentarer:

Fröken Källgren sa...

Men kära du, är du förvånad över att hantverkare kommer (eller inte) å går som dom vill ???
Har du inte lärt dej nåt under vårt år tillsammans =)

Mange B sa...

Tjena! Fan vad trisst att det skall vara så! Jag jobbade själv som hantverkare innan och hade jag och mitt team en tid klockan 08.00, då var vi där då och inte senare, inte innan heller för den delen... Vi fick alltid credit för detta uppförande och var lika nöjda som kunderna! Men det är som du skriver kanske, killen skäms för det han gjorde ;-)! Men du, drar man ner byxorna för att visa en gadd på vaden? Jag hade nog gjort tvärtom ha ha ha!

Hoppas du får ditt kök klart snart!

Kram från Skåneland

MB

Fröken Källgren sa...

Men...inte ens på självaste bästedan kommer ett inlägg...