måndag, oktober 26, 2009

PUSSel

Ja, så var det ju det här med pusslet. I fredags var det ju äntligen dags med ett varsitt glas rödtjut i högsta hugg. 3000 bitar gicks igenom och vi lyckades hitta alla bitar till ramen, vilket inte var gjort på en pisskvart, och sen var det natta.

Lördag kväll var det dags igen. Vinglasen påfyllda och taggade till tusen. Men det gick trögt. Det gick jättetrögt. Men så efter två, tre timmar så lossnade det. Bit efter bit föll på plats (ja, sisådär en 20 stycken i alla fall)

Det var då det hände!

Någonting gick snett och vips var det rödtjut över hela mig, halva soffan och över hela pusslet.
Operation rädda det som räddas kan inleddes, men det var försent. Pusselbitarna delade sig i både två och tre delar. Katastrofen var ett faktum.

Fredrika om du läser detta, hör av dig och önska dig ett nytt pussel. Vi är jätteledsna, men får väl skylla på orutin eller nåt.

Men nu har vi lånat ett 1000-bitars pussel och bestämt:
Inget mera rödtjut på bordet!

Ps. Givetvis tog jag bilder på eländet, men ingen USB-kabel = inga bilder Ds.

4 kommentarer:

Pz2 sa...

Det är väl bara att hälla vinet i en flaska med drickkork så är saken biff;)

Jen sa...

Åhh så sorgligt...
med bilderna! :P
Det hade varit fruktansvärt skadeglatt att få se lite bilder på eländet. ;)

Lycka till utan vinet nu då! :)

Mange B sa...

Oj oj oj, det låter om en helg precis som mina...

Anonym sa...

Äh, jag hade ju redan lagt det.
Men som plåster på såren vill jag se bilderna, snarast =)