lördag, oktober 10, 2009

Bäste värstedan

Dan efter bästedan kommer nu ett litet livstecken från mig.

Bästedan var igår värstedan. Började med tårar, men sen blev det i alla fall bättre. Vill inte gå in på några detaljer, men jag är i det närmaste helt slut. Har inte sovit mer än 6 timmar i sträck på flera veckor. Massor av saker kräver min närvaro just nu och det sista stället jag ska tillbringa tid på är tydligen mitt eget hem. 12 timmar är inte ett humant mått på en arbetsdag.

Hur som helst så tillbringades gårdagskvällen tillsammans med tjejer, tjejer och åter tjejer. Ladies night i Örebro visade sig vara en långt mycket bättre tillställning än jag hade förväntat mig och en hel del kända och okända ansikten.

Ett av ansiktena i vimlet visade sig vara den pluggande mamman Pz2 med en drink i högsta hugg. Hon såg något chockad ut när jag stövlade fram och frågade om det var hon. Jättekul att träffa henne och sen visade det sig att vi hade vissa gemensamma bekanta.

Nästa möte var med en gammal klasskompis som jag inte sett sen vi slutade skolan. Skolans helt klart sötaste tjej som visade sig vara ännu sötare nu än nånsin. Ett kul möte.

Idag väntar jobb, packning, strykning, apoteksbesök och avbockning av checklistor. I morron åker jag till Tyskland för en vecka full av tiotimmarsdagar.

Undrar när jag ska få sova...

4 kommentarer:

Jen sa...

Vila får du göra i graven. :P
Nää, men jag hoppas du kan få lite sömn när du kommer hem iaf. :)

Kul när man stöter på lite känt folk så där. :)
Så länge det inte bara är den ena som känner igen och den andra står som ett frågetecken...hrm!

Är köket färdigt nu då? :D
Kram

Anna sa...

Catti!
Blir lite orolig för dig...
Återhämtning !!
Kram Beteendevetar Anna

Ps, hoppas Tyskland bjuder på annat än bara jobb!

Pz2 sa...

Kul att träffas=) Å jag är inte så lång...bara från mina stora fötter till mitt stora hår;)

Jobba nu inte tills du stupar i Tyskland. Var rädd om dig!

Mange B sa...

Japp, vila får man göra när man är pensionär... Tyskland? Är det mässan som hägrar??7

Good luck!

MB