söndag, oktober 18, 2009

Äntligen hemma

Så var man då äntligen hemma. Tyvärr hade inget trollat sig under utlandsvistelsen så köket är lika halvfärdigt som innan jag åkte.

Jag är supertrött och önskar att det var en ledig dag till den här veckan, men så är inte fallet. En sovmorgon har jag dock tänkt att ta i morron. Någonstans mellan 9 och 10 känns som en lämplig tid att dimpa in på jobbet.

Veckan har varit oerhört lärorik och mycket intensiv. Avfärd till mässan 08.00, hemfärd runt 18.30, middag 19.30, två öl och något gott käk sen direkt i säng. Förstår mig inte på de här ryktena om festande under mässdagarna. Visst, det finns väl folk som är yngre än jag, som fortfarande orkar hänga i, men för min del, och mina montervänners, var det i alla fall uteslutet.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra av den här dagen. Min gulliga mamma har i alla fall varit här och röjt undan lite så den kanske kan vara på sin plats att kolla skåp och lådor för att hitta grejerna igen.

1 kommentar:

Mange B sa...

Härligt ju! Man skall ta det lugnt när man är på resande fot :-D!

MB

Ps. VERPH var ordet ;-)! Ds