fredag, november 21, 2008

Termos

Äntligen har jag gjort det!
Jag har uppfunnit en äggtermos! Jag kommer bli världsberömd och hamna i alla historieböckerna.

Hur som helst. Jag är ingen frukostmänniska (om den inte serveras på hotell förstås) men ett par ägg kan jag få ner på morronen i alla fall.
Grejen är dock att jag vill ha äggen löskokta och det smakar ju inget vidare att äta dem kalla.

Så nu kokar jag äggen, i min totalt opålitliga och humörsvängiga äggkokare, på morronen. Lindar kärleksfullt in dem i aluminiumfolie och stoppar dem sen i mina LOVIKKAVANTAR!

Då håller dom sig varma, eller ja, ljumna till halvvarma, ända fram tills niofrukosten på jobbet och ingen är nöjdare än jag!

Ha en trevlig helg hörrni!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Patentsökning på det! ;) Tack för kommentaren om filmstjärnelooken, det värmde här borta i kylan.=) Är helt ok med mig, saker o ting börjar lösa sig så det går framåt. =) Hoppas allt e bra med dig oxå =) Kramen!

Emma sa...

Se till att söka patent på det där direkt, så ingen snor din briljanta idé! varför inte köpa ett par vantar i stor storlek, så kan man ha ett ägg i varsin vante samtidigt som man har dom på sig! varma ägg och varma händer en iskall morgon.

Anonym sa...

Alltså, du är nog den smartaste männskan jag känner (skartt)

Anonym sa...

Hahaha, nämen vad fiffigt! Patentera det! ... och studsmattan töar fram ivår, ingen fara ;)