onsdag, november 05, 2008

Sonen shoppar

Trots ett bråk som sånär urartade i handgemäng, diverse anklagelser om att jag skulle vara skyldig någon en månadspeng, så drog 12-årige sonen iväg på en shoppingtur med kompisarna igår.

Låg, min vana trogen, och slappade på soffan när dörren slets upp och sonen, för dagen stylad i kotlettfrisyr, dundrade in.

- Mamma, jag hittade en hundring i min låda och kolla vad jag har köpt!

Avkomman håller stolt upp en fickplunta i rostfritt stål och gamla morsan bara står och gapar.

- Så tänkte jag på dig också - kolla
Fortsatte ättelägget och visar att det minsann följde med 4 små muggar och en liten tratt också.

Och jag undrar i mitt stilla sinne: Var får han allt ifrån?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kotlettfrisyr????

Anonym sa...

Ja, visst är det så. O tyvärr visar det sig ju att de som är riktigt nära är färre än vad man trodde. Men det är väl bra att få veta det antar jag.. Hoppas allt är bra med dig, längesen nu! Ha en bra helg, kram