måndag, juli 25, 2011

Till A

Vi hade en del bus och kontroverser i rökrutan på högstadiet. Eller ja, det var ju ingen rökruta, det var ju förbjudet, men vi var ett gäng drottningar i ett skjul i alla fall.

Vi stekte kotletter och skar pommes julienne under min korta sejour på gymnasiet.

Du lagade riktig husman som rotmos och fläsklägg, aldrig halvfabrikatskäk. Jag levde det goda livet och käkade KB-grills mos och gurkmajonnäs.

Du fick barn vid ganska ung ålder, en son som du avgudade mer än allt annat. Jag var den eviga singeln (kändes det som)

Vi hamnade i olika stadier i livet, singel, sambo, sambo, singel, småbarn,lite större barn och tonåringar. Vi växte ifrån varandra och slutade så småningom att umgås över en kaffe hos varandra.

Ibland känns ord så futtiga och jag tror aldrig jag upplevt dem så små som idag då jag har mailat din son för att beklaga sorgen då du lämnat oss alldeles för tidigt.

Inga kommentarer: