måndag, juli 11, 2011

Ännu en måndag

Det har varit lite tungt i ett par dagar. Vet inte riktigt vad det är för känslor som snurrar runt i mig, men emellanåt känns det riktigt tungt inuti.

Har i alla fall rivstartat denna sista arbetsveckan innan semestern. Har lyckats få ihop ett dokument jag klurat länge på hur jag velat ha det och så idag lossnade det plötsligt. Har några riktigt tunga bitar kvar som jag gärna vill ha färdiga innan semestern så jag håller tummar och tår på att denna arbetsdagen upprepar sig hela veckan.

Alldeles för många på min arbetsplats har gått på semester nu. Den största fördelen är att det är lugnt och tyst i korridorerna och det finns inget som distraherar ett nervvrak som jag.
Jag kan sitta i lugn och ro och bara ägna mig åt mina kunder och fördjupa mig i proaktiva gärningar.

Sonen har åkt hem till sin pappa idag. Det känns skönt men ändå tungt. Jag tror jag är slut.
Jag tror jag behöver semester.

4 kommentarer:

Fröken Källgren sa...

JA JA JA, HON ÄR TILLBAKA =)

Hondjuret sa...

Woho! She´s back! Finally! :) Och snart semester med! Inte illa!

Synd om sonen där.. men klart det måste markeras. Lätt att det sker igen.. och igen annars! :s Men klart det är hemskt tråkigt!
Och du .. grannen.. kissa på hans möbler? :o
Mwahaha! (om han har dynor i dvs) :D

Söffi Pröpp sa...

Wohooooooooooo,, måste nog skrämma liv idag vännen. Tillbaka till Svedala och tyvärr jobbet på måndag, 4 veckors ledighet, hemma och i Grekland mycket kaffe å babbel... Hääärligt med grekiska vänner, de säger precis vad de tycker (högt i tak) Ta nu semestern till att titta på soluppgången och nedgången, pilla dig i naveln och njut. Inte alls förvånad att du är totalt slut. Det var jag också 2 veckor före semestern trodde inte jag skulle orka fram *pustar* men men det funkade. Sååå njut nu av din semester den är du värd!!
Witchig kram från Falun S

Jen sa...

Sötnöt! Du försvinner allt för ofta härifrån. :( Men det är skönt att se ett livstecken då och då. :)

Hoppas du har en alldeles förträfflig semester! Kram