fredag, juli 22, 2011

Högsta vinsten

Så kom då den där magiska dagen då jag kunde slå ihop allt och konstatera att semestern hade börjat. Detta var i fredags och direkt efter arbetsdagens slut hoppade in i min asiatiska bil och styrde kosan mot Öland.

Jag har aldrig varit på Öland. Har vänner med stuga därnere och det var verkligen kanonmysigt, men tyvärr var jag inte direkt imponerad av vare sig naturen eller havet. Blondinen i mig hade totalt missat att det inte var saltvatten utan endast bräckt. Jag vill ha det där snusksaltet som kliar och klibbar överallt och jag vill ha sandinsprängda badkläder och handdukar. Här fick man bada med skor och balansera på stenar.

Hade hur som helst fem helmysiga dagar innan det var dags för hemfärd. Anlände sakta men säkert mitt hem på onsdagskvällen och jag tackade min lyckliga stjärna att jag var hemma trots husvagnsköer, soppatorsk och en GPS som fick tokspel.

Pratade nyss med en kompis i telefon då jag plötsligt fick ett infall och frågade vad det var för dag idag (övertygad om att det var måndag) och gissa min lycka när det gick upp för mig att det faktiskt är fredag.
Jag har vunnit tre semesterdagar!!!

Inga kommentarer: