onsdag, juli 06, 2011

Sommartider - Granntider?

Med sommaren kommer inte bara välbekanta känslor av välmående utan tyvärr de senaste årens upphov till enorm irritation: Grannen!
Vinterhalvåret är toppen. Då håller jag mig mestadels inomhus och enda gången man möjligen byter ett ord med Grannen är om man råkar stöta ihop vid snöskottning då han absolut måste bräka på om hur bra det är med snöslunga och hur billigt han har köpt den.

För tre år sedan tvingade Grannen mig att byta den uteplats jag använt sedan jag flyttade in här för sex år sedan (eller är det sju?)genom att helt enkelt ställa sin trädgårdsgrupp precis bakom min berså.

I våras noterade jag nöjt att Grannen anlagt ett trädgårdsland och byggt ett växthus till sin thailändska flick(a)vän. Placeringen på dessa var precis vid min tomtgräns så jag räknade kallt med att nu slipper jag höra hans jävla gapande som om han suttit i min egen trädgård, men skam vad jag bedrog mig.
Nu har han flyttat sina trädgårdsmöbler så nära min tomtgräns det bara går och på det enda stället som inte avgränsas av en häck.

VAD FAN ÄR DET FÖR FEL PÅ KARLN!!!

Han har en hörntomt på runt 1200kvm men måste absolut ställa sina utemöbler så nära grannen som möjligt. Jag brukar föredra att ha nära till huset, men den här jävla idioten går gärna de extra 10 meter in i sitt hus, bara han får sitta och glo och vara nyfiken.

Jag är så jävla förbannad!!!

Inga kommentarer: