fredag, november 26, 2010

Ice age

Vaknar upp till -10 grader ute och +17 grader inne,ja, jag fryser. Ska snart ner och öka på värmen i mitt oljeslukande miljömonster.

Helgen stundar och idag har jag massor att fixa. Av någon märklig anledning är det födelsedagsinferno vid denna tid på året. Presenter ska inhandlas till Modern, Stora Brorsan, Blonda GILF:en, och Lemona Citrona som fyllt ärade 4-0.
Puh. Min beslutsångest kommer ta död på mig i och med att jag endast är klar över en present.
Aftonen hoppas jag få spendera med mitt lilla troll och hoppas hon vill sova hos faster. Vi ska äta godis, glass, se på film och ha kuddar och täcke i soffan.

För övrigt håller den svenska vintern på att ta död på mig. Jag byter snabbt kanal när vädret presenteras, bläddrar fort förbi prognosen och artiklarna i tidningarna.
Jag vill inte ha det så kallt och jag vill framför allt inte veta hur kallt det ska bli, det kommer bara skapa en massa ångest.

Jag hatar när det är kallt ute. Jag hatar att inte kunna vistas utomhus. Jag är på fullaste allvar helt gråtfärdig när jag måste ge mig utanför dörren i iskyla.

Jag ska börja dundersnåla, inte unna mig något onödigt och köpa ett hus i Spanien.
Där ska jag sitta hela vintrarna och lösa korsord, fejsbooka, sippa rödtjut och säga "olla" till alla som går förbi.

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Du hade ju delvis rätt att jag användt ångvält... men det var senare på kvällen...tror jag :p
Jag ogillar verkligen med då det är kallt och dåligt väder..blåsten är värst och det brukar börja blåsa när det blir mildare ute. Det är antingen sibirienväder eller snöstorm. Ogilla vinter. Köper grannlägenheten i Spannien så kan vi turas om att köpa rödtjut. :) Ha en bra dag. Kram

Jen sa...

Ha ha! Jag kör på samma visa som dig. Fast i Italien. :D
Det finns inget värre än kylan och jag är rätt säker på att min mor missade en utlandsflytt innan jag föddes. För jag måste vara född i helt fel land!!! :/

Hoppas allt är bra med dig annars.
Saknar dig! Kram