onsdag, november 17, 2010

04:15

Och jag är sjuk. Inte bara för jag är vaken vid denna okristliga tid, utan en snedvriden förkylning med medföljande febertoppar och allmän sjukdomskänsla (som det brukar heta)

Sjukskriven måndag, masade mig iväg till jobbet tisdag förmiddag. Utbildning väntar i dagarna två med avfärd 06.00 idag och hur ska jag göra? Hur jag än vänder och vrider mig så blir inget beslut bra.

Om jag stannar hemma och kurerar mig ordentligt missar jag minst 16 timmars utbildning som är jäkligt bra att ha, plus att jag går miste om trevligt umgänge med mina kollegor som jag sällan träffar, samt en avskedsmiddag för en gullig tjej som lämnar teamet.

Om jag åker iväg får jag allt detta, men till vilket pris? Om jag blir sämre kommer jag förbanna mig själv för att jag inte stannat hemma. Sitta i utbildning uppallrad med piller känns ju inget vidare.

Hur som helst så lutar det åt att jag åker för sån är jag. Vad jag än väljer så kommer det bara skapa ångest, men tillhör man de så kallade företagsvänliga människorna, så har man inget val.
Har inte ens packat så det kanske ska tas tag i omedelbums.

1 Ipren + 2 Alvedon får bli receptet på en lyckad dag.

2 kommentarer:

Jen sa...

Scheisse! Hoppas verkligen att du klarade detta bra...för feber är inte att leka med. :/
Många kramar till dig!

Anonym sa...

Sprit?//DP. Krya på dig