tisdag, september 28, 2010

Lost and found

Nej, jag har inte blivit varslad och som det ser ut för mig och mina kollegor så kommer det nog ta tid innan det kommer något som helst besked för tjänstemannasidan på mitt jobb.
Kort och gott: arbetsgivaren har för lite på fötterna och vi har en sjuhelsikes jäkla duktig fackombudsman.

Nog om detta, eller ja, det är allt annat än lugnt på jobbet och människor kastas mellan hopp och förtvivlan, dubbla budskap levereras och mitt i allt det där ska man sköta sina uppgifter och sisådär en halvtidstjänst till.
Men ett som är säkert är att nu jävlar ska jag visa dom.
Kräver dom blod ska dom få blod!

På hemmafronten är det annars som vanligt. Eller nä, det är det ju inte. Jag har i dessa kristider drabbats av någon form av röja och sortera-tillstånd. Kanske Fröken Puts känner igen tillståndet?

Trots detta röjande och alla omorganiserande så konstaterar jag surt att följande saker fortfarande är spårlöst försvunna:

2 USB-minnen, ett sproilans nytt.
Ett par nya oanvända gardiner i tjockt och gossigt material (ja, så man kan mysa till det om man skulle stå och snoka i fönstren)
Ett stycke kuvert innehållande sisådär en 1300 pix - vart är det!!!???

Vad jag dock lyckats finna är kräftpaketet som var spårlöst försvunnet när jag och GILF:en skulle ha det på midsommarafton.
Jag undrar om jag är en hopplös slarvmaja eller bara en extremt tankspridd kvinna som saknar lite B12-vitamin?

För övrigt har jag återigen, efter 5 års uppehåll, konstaterat att vitt vin inte är lika med vatten.

(rättelse: alltså, jag är inte nykter alkoholist, men jag har inte druckit några större mängder vitt vin på hela 5 år. Jag är inte riktigt nöjd med vissa bieffekter som det för med sig)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fröken Puts hälsar dej välkommen att röja å rensa bort alla spindlar från hennes hem.

Anonym sa...

Hörde du snålat på burken du fick.. Dax att skicka med bror din en ny tror jag!
Puss puss!!