torsdag, september 16, 2010

Ansiktsboken

Vissa företeelser inom fenomenet Facebook har idag avhandlats hos WTFDC.
Jag har också blivit vän med några som säkert bara samlar på namn, men som även kompisar med min son.
Den första som addade mig (som det heter på FB-språk) var Albin. Halvt galna, med håret på ända, tokroliga, 14-åriga Albin.

Detta skedde för åtskilliga månader sedan, innan min egen osnutna avkomma skaffat sig Facebook.
En kväll kommer ovan nämnda yngel ut från sitt rum och kräver att jag genast måste ta bort den bild jag lagt ut på honom. När jag undrar vilken han menar vrålar han och undrar om det finns fler, samtidigt som han tillägger att alla ska bort, annars ska han anmäla mig.

"Haha, det kan du inte för jag är din mamma" retas jag och skrattar.

- Om du lägger ut en enda bild till på mig så ska jag ha hela socialbidraget själv! kräver sonen.

Jag viker mig av skratt och sonen upptäcker snabbt sitt misstag:

- Barnbidraget! Barnbidraget menar jag!!!

Nu har den lilla raringen skaffat egen fejsbok och häromdagen dök han upp på en tjejkompis sida. Iklädd diverse blonda peruker och märkliga miner hade han fått ett helt album uppkallat efter sig själv.
Undrar om jag kan få dubbla barnbidrag för sånt?

2 kommentarer:

whatthefuckdotcom sa...

Hahahaha underbara unge! Hahahaha!

Jen sa...

Ha ha ha!
:D