fredag, oktober 01, 2010

Time to say goodbye

Håller som bäst på att piffa till mig inför en avskedsmiddag för en jobbarkompis som lämnar företaget efter 20 år. De bistra tiderna på jobbet till trots, slutar han dock av egen vilja och går vidare på nya äventyr.

Eftersom han slutade igår har jag tillbringat hela eftermiddagen med att sno hans skrivbord och möblera om på mitt kontor. Högtalarna och baslådan han hade råkade också slinka med. Liksom en hurts och ett skarvset för USB.

Jag har mailat fjäskmail till Simon, men skickat till Deryn på ett helt annat företag.
Herregud vad jag känner mig dum!
När han väl får se bilden på mitt contact chart lär han döma ut mig som dum blondin för tid och evighet.

Men det bjussar jag på, för nu är det dags att tråckla på sig hållinmagenbyxorna och hoppa i stassen!

1 kommentar:

Jen sa...

Oj oj! Att gå efter så lång tid är starkt. :)
Ibland önskar jag att även jag hade styrkan att skaffa något annat, men den dagen kommer...tids nog. :)
Man får samtidigt vara glad över att man faktiskt har ett jobb.
Kram