måndag, juli 19, 2010

Så gott

Min första semesterdag kan lätt summeras i ett enda ord: Underbar!

Meningen var att jag skulle stannat hos min kära vän Fredrika tills idag, men eftersom jag nu om dagarna kan göra precis vad jag vill, så åkte jag hem sent igår kväll. Nu kan jag göra som jag vill. Nu är det jag som bestämmer.

Såsade runt med en kaffekopp i handen hela morgonen och hade siktet inställt på gräsklippning. Men istället sladdrade jag glatt med mina bra grannar och vid lunchtid fick jag fikabesök.

Efter fikastunden lyxade jag till det med en siesta som varade i tre timmar. Ett telefonsamtal och helt plötsligt var jag hemma hos den blonda GILF:en. Vi snattrade lite och sen kom jag på att jag skulle hem och chockklor:a (ett jävla ord det också) min plaskpool som jag impulsköpte förra helgen.

Jag chockklorade, funderade på att dra igång gräsklipparen, men nä. Fram med hacka och spade istället och rensade grusgången tills klockan var nästan 22.

Nu sitter jag på terrassen och mörkret börjar sänka sig och jag mår så otroligt gott.

Inga kommentarer: