onsdag, juli 07, 2010

Behoven hopas

Jag slår upp mina blå 04.17 och inser att jag inte kommer att kunna somna om. Så vad göra?

Zappa runt på TV:n, astråååkigt, förutom för en stund sedan då nostalgin gav mig en flatnäve i form av Agne och Svullo. Stackars, stackars Agne.

Hushållsgöromål är också uteslutet vid den tidpunkten på dygnet så ut och surfa för att leta allt mellan pocketböcker till cyklar.

Följden av denna morgontristess blev i alla fall att fem böcker och två filmer kommer snart att göra sin entré i min graffiti-sprayade brevlåda.

Har även insett att jag har ett otroligt stort behov av en kaffemaskin. Hittade en som ska vara perfekt för nybörjare (jag) Under 2000 pix kostar den också - som hittat *harklar*

Nä, om jag skulle se till att få köket helt färdigt först så får jag nog belöna mig med kaffemaskinen sen.

Om jag inte hade glömt brödet i ugnen igår så hade jag bjudit mina arbetskamrater på färskbakat till mötet idag. Men ingen vill ju sätta löständerna i en tegelsten direkt på morronkvisten så det får nog vara.

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Man brukar ju säga att morgonstund har guld i mun.. eller nåt sånt. Verkar som du inte har det som ditt motto. Vad det gäller vakum så har jag kopplat på "ignore-mode" på honom för länge sen. ;) Tror nog att du kan köpa kaffemaskinen... because you worth it. ;D

Jen sa...

Kaffemaskinen ser ut att göra makalöst gott kaffe, men frågan är om det är värt slantarna. :0
Tegelstenen tror jag säkert smakade bra oavsett...men visst kan det vara trist att bjuda på.
Du kan få ett par jordiga morötter härifrån istället. :)

Btw: När vankas det semestertider för dig?
Eller har du redan haft...?
Kram