måndag, mars 01, 2010

Tomgång

Jag borde anat ugglor i mossen redan när klockan var 07.04 och jag vred om nyckeln i tändningslåset på min bil som redan var igång.

I det utbyggnadskaos som råder på jobbet är det ganska svårt att hitta parkering till bilen nu när det är snö precis överallt. En låååångtradare hade övernattat på ena sidan parkeringen och därmed tagit upp hälften av de få platser som finns. Irritationen är ett faktum.

Jag pulsar mig fram till baracken där vi huserar sedan i somras. För en gångs skull så är det en hygglig värme därinne, trots att det är måndag. Måste gå in i huset och lämna lite papper och gör en trippel mollbergare på den igenisade gallertrappan. Trots 4 månader med vinterväder har ännu ingen lyckats införskaffa en snöskyffel.
Vreden är ett faktum.

Elga från Ryssland har mailat mig inte mindre än fyra gånger under helgen. 10.47 på lördagsförmiddagen skrev hon att hon hoppades jag hade haft en nice weekend.
Verkar som att veckovila inte existerar i Ryssland.

Jag har massor att göra och måste därför ignorera Elga några timmar. Under tiden hinner hon skicka två mail till. I det ena ursäktar hon sig för att hon is disturbing mig.

Jag får dra en vit lögn och lovar Elga full uppmärksamhet i morron istället.

Bestämmer mig för att inte göra någon som helst nytta härhemma idag heller. Det är ju faktiskt en dag i morron också.

1 kommentar:

Anonym sa...

På tal om ingenting. December 2007 gav du oss läsare ett nyårslöfte med
1. Sluta röka
2. Fixa - Måla/tapetsera
2. Inte festa så mycket
4. Inte lägga så mycket tid på TV:n

Hur gick det sen ? =)