tisdag, mars 23, 2010

Skittrött

Jag är så fruktansvärt jävla less på att behöva kryssa mellan kattskitshögarna för att ta mig fram till min egen dörr!

Visserligen så vet jag faktiskt att katter skiter utomhus i rabatter och annat, men det som stör mig är att den här missen har för vana att sätta sig varhelst den känner för det. Gärna på trädgårdsgången, igensnöad som isfri, mitt på gräsmattan, eller varför inte kissa lite på stentrappan innan man krämar ur sig så mycket man orkar på garageinfarten.

Det här är väl inte ett naturligt betéende för en katt eller? Har haft det såhär i ungefär två år, men nu börjar jag fan få nog. Till sommaren är det jag som fixar så jag kan koppla in vattenslangen och spruta på varenda liten missemåns som vågar sig in på mina ägor.

Missförstå mig nu rätt, jag tycker att katter är söta och jag vill inte på något sätt skada dem (även om jag i de mörkaste stunder har funderat på om det finns något som heter kattgift) men när de gör ifrån sig på såhär udda ställen så blir jag bara så trött.

En del kan säkert skylla det här på att det är mars månad och katterna är kåtare och galnare än vanligt, men detta pågår under alla årstider och jag är så jävla trött och arg.

Det är så jävla äckligt!

Inga kommentarer: