söndag, januari 09, 2011

What's eating me today?

Har upplevt en riktigt märklig helg. Egentligen är det inget speciellt som hänt, men på något sätt känns det som den varit otroligt märklig.

Saker som stör mig denna söndag är bland annat det stora landet i väst där du samtidigt som du öppnar ett bankkonto, som tack för affären får med dig ett skjutvapen hem. Det stora landet i väst där oskyldiga människor gång på gång och alltför ofta faller offer för galningar med gevär i händerna.

Jag undrar när och om, det stora landet i väst någonsin kommer att inse att deras second amendment, som ger dem rätten att bära vapen, hör hemma på 1700-talet då det instiftades och inte i det galna samhälle vi befinner oss i idag.

NRA (National Rifle Association) hävdar att "guns don't kill people - people kill people". Undrar om de någonsin kommer att se saken från den andra sidan.

Störningsmoment nummer två är den här istiden vi hamnat i. Både min kropp, min ork och mitt tålamod är slut. Snöröjningen är urusel och idag har jag brottats med närmre meterhöga snöbollar som blockerat infarten till min tomt.
Nä, mera växthuseffekt och jag får njuta av att ha en strandvilla när isen har smält.

Sist men inte minst. Efter att fått avnjuta mitt liv som nattuggla i två veckors tid så tas denna förmån bryskt ifrån mig i morron bitti.

Klockan är snart halv tolv på kvällen och jag är inte ett dugg trött. Jag har fått kvällsbesök av en alltid lika objuden gäst som det är stört omöjligt att göra sig av med:

Hej söndagsångest - jag har inte saknat dig ett skit!

4 kommentarer:

Hondjuret sa...

Jag må vara pervers men jag längtar efter vardag och rutin igen. Jag pallar inte all den här tiden man inte vet vad man skall göra med. Det blir för mycket och jag blir för intensiv. Jag är sjukt sliten efter jul och behöver vardag för att kunna vila upp mig igen. Galet. Jag vet!
Men jag hoppas att veckan blir bättre än vad du har föreställt dig i alla fall! Jag skickar en styrkekram! :)

Unknown sa...

Nu pågår massa tävlingar på min blogg gå in och anmäl dig och ha chansen att vinna finna priser:)
Eller Ställ en fråga i min bloggsvar och bli länkad för mina 400unika läsare/dag:)

Jen sa...

Nu börjar jag bli riktigt orolig... :/ Klump i magen.
Hoppas du mår bra och att allt är ok...för jag saknar dina ord. Kram

Froken Kallgren sa...

Vi tycks ha bloggdött båda två =)
Saknar dej både här å i verkligheten!