tisdag, januari 04, 2011

Lite här och där

Rekordlängesen jag bloggade ser jag. Kan höra ihop med denna årstid som gör mig allt annat än kreativ, plus de helgdagar som infaller i slutet av december då vi alla har ett krav på oss att umgås. Inte för vår egen skull utan för alla andras.

Men nu är ovan nämnda högtid över och därmed nämner jag den inte mycket mer än så.

Har tagit lite extraledigt och sitter nu bara och njuter av att inte göra någonting. Kanske flytta en pinal några centimeter, en kartong från en förvaringsplats till en annan, men inte mycket mer än så.

Fick ett ypperligt bevis på att det finns hopp för mänskligheten när en söt tonårstjej hittade min lilla partyväska innehållande min iPhone och tog hand om den. Supersöta gulliga lilla tjej som jag önskar ett härligt år. Tänk om vi alla kunde vara såna hedersmänniskor.

För övrigt har inte något direkt spännande hänt förutom att det damp ner ett grishuvud vid mina fötter under nyårsnatten och Modern har varit på Universum.

Nu hoppas jag min ljudbok laddat färdigt så jag kan plugga in lurarna och gå runt och flytta mina pinaler i godan ro utan att överhuvud taget tänka på vad jag gör.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Och här i Västerås ger vi inte upp, tittar in då och då och hoppas på uppdatering! Imorgon är det ju din dag också, Grattis! Hoppas på fest om ett år! Många kramar Anna

bella sa...

Funkar skit bra! Jag är ledig, eller, arbetslös höhö, och satt den på klockan 8 på morgonen, då börjar den lysa halv 8, sen är man piggare än vanligt när man vaknar eftersom ljuser stiger på 30 min, bästa köpet på länge, man har 30 dagars öppet köp, är man inte nöjd får man lämna tillbaka, bara o prova :)

Jen sa...

Det var då inte dåligt gjort, att ta hand om din väska så! :)
Härligt med sjyssta människor!

Sv. Men smaken är ju som baken. Du kanske älskar boken efter ett par sidor till. :D

Danne sa...

Tjejer och väskor... Ni får snart ta till läderväskan längs skärpet och spänna fast mobil och köra med magväska (avd. charter-turist)

Skämt å sido. Skönt att du fick den tillbaka!