torsdag, augusti 19, 2010

Lakritsfantomen

Jag frågade lilla söta bondtösen Jen om varifrån hon fått namnet till sin bloggadress och svaret var mycket oväntat, men ack så skojigt för mig som funderat så. Tack gumman!

Jen bad mig även förklara mitt val av bloggnamn så jag ska väl förklara det. Absolut inget spännande och när jag tänker efter så känner jag mig nästan löjlig.

Lakrits är och har alltid på något sätt varit jag. Ibland när jag tänker på vem jag egentligen är, vilket jag fortfarande inte kommit fram till, så dyker alltid "jag tycker om lakrits" upp.

Ja, jag tycker om lakrits. Jag äter inte ofta smågodis, blir sällan sugen på choklad, men de gånger jag köper smågodis brukar det uteslutande vara svarta godisar i påsen.


Å sen det där fantomen-tillägget. Då jag började blogga hade jag ganska nyss läst en bok (som jag glömt både namn och handling på och förövrigt inte var speciellt bra heller) där huvudpersonenen kedjerökte och ibland klottrade ner små meddelande signerade: Love on you all, Lakritsfantomen.

Ett par månader efter jag börjat blogga hörde jag att lakritsfantom även är ett uttryck för de spår ett varmt motorcykeldäck lämnar efter sig då man gör inbromsningar i hög fart (eller vad fan det nu är som motoridioter håller på med)

Hade jag vetat det innan hade jag aldrig valt just det här namnet, men lakrits hade nog fortfarande funnits kvar i alla fall.

Vad har ditt namn för ursprung?

5 kommentarer:

Anonym sa...

"Misspainter" frökenmålare fast igentligen skulle det varit frumålare "mrspainter" engelskan är inte min starka sida, iallafall totalt ointressant......

Jen sa...

Ha ha! Den du hade jag inte kunnat lista ut. :P
Men då har vi ytterligare en sak att tillägga på "vara lika" listan.
Jag älskar lakritz och äter sällan något annat. :D

Pz2 sa...

Kul att läsa vart ditt namn kommer ifrån :)Själv är jag den galna hemmapularen som valde namnet på min favoritbits... Upptäckte senare att det även finns ett onlinespel som heter pz2...men bitsen var först;)

Häxan Gunilla :) sa...

Mitt bloggnamn är lika fantasilöst som jag. Så det stämmer helt överens med mig! :) Skulle kanske haft bloggnamnet: Knäckehäxan eller Häxan Surtant bara för att hedra mina arbetskamrater. ;) Och vad det gäller min bil..som fått namnet BAM.. så ordnar det sig säkert. Kvastmodellerna årgång -11 är ju så jävla dyra och jag har inte så hög lön. Kram på dig, Ärkehäxa! ;)

Dum-per sa...

Hahhahaha..Gissa!