söndag, december 30, 2007

Typiskt

Det är inte ofta man är ledig mer än två dagar i rad. Nu har jag lyckats få in 17 dagar, och vad händer? Kroppen ballar ur fullständigt, som om man gått sedan semestern och trängt undan alla krämpor och nu när man är ledig så kryper de fram.
Allmänt dåsig och hängig. Har tillbringat större delen av kvällen sovandes på soffan. Va faaan, det är ju lördag och allt.

Typiskt nummer 2 är att när man bor på en liten ort som jag gör, är de enda människorna man träffar på det lokala haket, barn till kompisar, eller kids som man haft hand om i skolan när man ingick i någon form av arbetsmarknadspolitisk åtgärd.
Faan, jag vill inte bli en gammal kärring!

Typiskt nummer 3 är att jag ska åka med min nytvättade bil till en kompis som bor på en bondgård. Gårdsplanen är tydligen lerig "as hell" och jag sitter och våndas över att bilen kommer att bli skitig.
Va! Våndas över en bil, när det är 5 plusgrader en natt i slutet av december.
DET är väl något att våndas över i alla fall!

Inga kommentarer: