tisdag, december 14, 2010

Nya krämpor

Hela kärringkrôppa är trött nu. Allt gör ont, öronen susar och hjärnan kortsluter vid minsta försök till tankeverksamhet och till råga på allt blev jag precis varse om att det faktiskt är jul om lite mer än en vecka.

Har så smått börjat fundera över om det finns något som heter vintersyndrom, för i så fall tror jag att jag har det.

Tänkbara symptom: Extrem trötthet på morronen, trötthet vid mörkrets inträde (vanligen runt 15.30) Trötthet efter arbetsdagens slut, trötthet då favoritprogrammet visas på TV, komaliknande sömn vid sittning i soffa.

Tänkbar allvarlig biverkning: Mer sömn än vakentid de få dagarna som infaller mellan arbetsveckorna.

Tänkbar åtgärd: Aldrig stiga upp efter utförd sömn. Sluta ögonen och inte öppna dem igen förrän ny årstid inträtt.

Jo, jag har definitivt fått Vintersyndrom!

2 kommentarer:

Hondjuret sa...

Jag tror oxå att det är det du lider av! Jag rekomenderar Kaffe. I kopiösa mängder. Människor som tillfr syre och skratt. Nytt syre och drömmar! Då klarar man sig ett tag. Jag lovar!

//Den där Elin

Jen sa...

Ha ha! Då är vi fler med denna sjukdom! :D